و اما کونکور ...



سلام به همه دوستان
از آنجا که پدیده ی کونکور بسیار بسیار مهم است و ما خیلی آدم با حالی هستیم بر آن شدیم تا تجربیات چندین ساله مان !!!  را خدمت شما دوستان بیان نماییم . این تجربیات بیشتر به درد  دانش آموزان پیش دانشگاهی و پیشکسوتان آنها (پشت کونکوریها!) و همچینن سایر افراد می خورد . 
خب ما این متد را به چند بخش تقسیم کرده ایم :
1 - قبل از کونکور :
  - تلقین :  برای شروع جملات زیر را روزی 12-13 بار با صدای بلند تکرار کنید:
   من اگررتبه 1 را نیاورم بدبخت می شوم!
   تنها راه خوشبختی من در (مثلاً) مهندسی ( اونم برق شریف !) است پس اگر من قبول نشوم خودم را می کشم.!
    من بدون دانشگاه نمی توانم زندگی کنم!
   و ..
  - برنامه ریزی : برنامه ریزی باید بلند مدت باشد.یعنی از روز اول پشت کونکور شروع شود و تا یک روز مانده به کونکور ادامه پیدا کند. بهترین برنامه ریزی، برنامه ای است که روزانه 24 ساعت مفید درس خوانده شود.برنامه ریزی زیر نمونه ای از بهترین برنامه ریزی های تاریخ کونکور  است:
ساعت8 صبح تا 10: صبحانه + درس.(علامت + یعنی همزمان!)
ساعت10 تا 12: درس.
ساعت12 تا14: درس+ناهار+تلقین!(مرحله ی1)
ساعت14 تا16: فقط درس.
ساعت16 تا 18: درس.
ساعت18 تا 20: درس +شام.
ساعت20 تا22: تلقین دوم+ درس.
ساعت22تا 24: درس +درس!
ساعت24 تا 2 بامداد: مرور مطالب خوانده شده درآن روز.
ساعت2بامداد تا 4بامداد: درس + تلقین سومی!
ساعت4 بامداد تا8صبح: درس+ خواب!!!
 اوایل کمی سخت است. قبول داریم. ولی هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد!
2 - روز کونکور :
 آن روز مهم ترین و پر تنش زا ترین روز زندگی شماست و اگر آن روز را خراب کنید بیچاره اید! چیز هایی که باید در جلسه همراه داشته باشید به ترتیب اولویت عبارت اند از:
 آب میوه ترجیحاً 5 عدد.
 شکلات حداقل 10 عدد.
کارت ورود به جلسه. (سعی کنید این یک مورد نسبتاً کم اهمیت را هم به یاد داشته باشید!)
برای سر جلسه امتحان همراه بردن خوراکی یادتان نرود! چون اولا بیسکویت سر جلسه را دیر میدهند و ثانیا بیسکوییت مذکور برای پرکردن 4ساعت کونکور کفایت نمیکند.
البته در بین خوراکی ها،خوردن تنقلات پر سر و صدا نظیر تخمه،چیپس و پفک اکیدا توصیه می گردد،زیرا سر و صدای حاصل از خوردن آن می تواند تمرکز سایر داوطلبان را(که رقبای شما به شمار میروند) برهم ریزد!
دوستان عزيز ساعت شروع امتحان 8 صبح است، و يک ساعت قبل از شروع امتحان درب هاي حوزه امتحاني بسته مي شود، و شما بايد يک ساعت قبل از بسته شدن درب ها در حوزه امتحاني حضور داشته باشيد، و همچنين بايد يکي دو ساعت قبل از آني که بايد در محل حوزه امتحاني باشيد از منزل خود به سمت حوزه امتحاني حرکت کنيد تا اگر در ترافيک مانديد يا اتفاق پيش بيني نشده اي در بين راه افتاد دير به حوزه امتحاني نرسيد، پيشنهاد مي شود دو ساعت قبل از خروج از خانه از خواب بيدار شويد، نيم ساعت ورزش کنيد، يک دوش بگيريد و صبحانه بخوريد، با يک حساب سر انگشتي پيشنهاد مي شود براي به موقع رسيدن به سر جلسه امتحان ساعت يک و نيم شب (وشايد هم صبح) از خواب بيدار شويد!
درست است که مي گويند با لباس راحت به سر جلسه امتحان بياييد، اما جنبه هم خوب چيزي است، آخه با بيژامه؟!... اِ اِ اون يکي رو نگاه ... اوه اوه ... آقا فيلم نگير ... شطرنجي اش کنين!
همچنین در روز کونکور این حوادث احتمالا برایتان رخ می دهد :
ابتدا به مدت یک ساعت جلوی در حوزه یه لنگه پا می ایستید و در این حین خرخون ها و یا خرخون نماهای زیادی را مشاهده می کنید که گوشه هایی  از کتاب های مختلف لای دندانهایشان خود نمایی می کند . بعد از نشستن روی صندلی صدایی از بلندگو به گوش می رسد : داوطلبین عزیز ! دفترچه سوالات عمومی را که در سمت راست شما قرار دارد با پای چپ در صورتی که تنها یک پنجم قسمت جلویی کفشتان روی آن قرار گیرد به طرف خود بکشید و آن گاه با دست چپ آن را از روی زمین بردارید و پس از تکاندن خاک آن با دست راست آن را به دست چپ بدهید و سپس با دست راست شروع به پاسخگویی نمایید .
جالب ترین صحنه مربوط به سوالات اختصاصی است که داوطلبین بی تجربه ی عزیز که انرژی خود را حسابی برای ادبیات فارسی و عربی صرف کرده اند و حالا جمجمه ی مبارکشان حسابی داغ شده است و نمی دانند چه کار کنند . همچنین سکته مغزی قلبی در صورت عدم تطابق شماره سوال در دفترچه و پاسخ نامه در 210 امین سوال .!!! در پایان آزمون هم شما خیلی خونسرد از جای خود بلند می شوید و در صورت بروز مشکل خاصی از جمله احساس رطوبت زیاد در قسمت تحتانی و شکستگی لگن مراتب را به مسئولین اطلاع دهید .
وسرانجام : اگر رشته ی درست و حسابی قبول شدید که دیگر هیچ ولی اگر سر از یک رشته ی آب دوغ خیار در آوردید، دو راه پیش روی شماست:
1-طبق تلقینی که از اول کردید خودتان را بکشید!
2-در قسمت نظرات پایین علت شکست خود را به اینجانب بگویید!! این کار شما موجب بررسی و شناخت اشکالات این روش می شود. اگرچه همه می دانیم این روش دارای هیچ اشکالی نیست!!!

پ . ن . 1 :  اگر با ديدن برخي فيلمهاي سينمايي و يا شنيدن برخي اخبار و ايضا ديدن برخي سي دي ها راغب ورود به دانشگاه شده ايد، بنده شديداً تمام اين موارد را تکذيب مي کنم و بيان مي دارم تمام اين موارد تنها قسمتي از لجن پراکنيهاي بدخواهان دانشگاه ها مي باشد و هيچ خبري غير از تحصيل علم و دانش در دانشگاه ها موجود نيست!!!
پ . ن .2 : استرس و اضطراب را کنار بگذارید.قبولی در کونکور تنها مسیر موثر در زندگی شما نیست.به هر حال هر جامعه ای نیاز به سیگارفروش،بیکار،معتاد و ... هم دارد!




ديدگاه هاي کاربران

4 نظر براي "و اما کونکور ..."

تیر چراغ برق گفت...

خدا خیرت بده که بچه های مردم رو راهنمایی می کنی !


۴/۱۸/۱۳۸۸ ۶:۳۲ بعدازظهر
تیر چراغ برق گفت...

این کارا از من بعیده اما جهت شادی خلق الله چاره ای نیست!


۴/۱۸/۱۳۸۸ ۶:۳۴ بعدازظهر
تیر چراغ برق گفت...

با این همه تجربه شما کنکور رتبه یک شدی!افرین
به به به به به


۴/۱۸/۱۳۸۸ ۶:۳۵ بعدازظهر
پلخمون گفت...

پلخمون بروز شد
اعتراف آدم (ادامه)

همين كه از روي خـــــرش پريــدم

بلند شـــــــدم ديدم تو جام خوابـــيدم

گفتــــــــم چه خواب بدي رفته بودم

شايد كه دــــــــستشويي نرفته بودم

ادامه در پلخمون..........................................


۴/۲۲/۱۳۸۸ ۱۲:۲۴ بعدازظهر

ارسال یک نظر

» همین نظرات شماست که باعث دلگرمی ماست !
» ما بی‌سواتیم لطفا فینگیلیشو و خارجکیو اینا ننویسین .
» اگه مطلب دیگری دارید می‌تونید از فرم تماس با ما استفاده کنید .

 
بالاي صفحه © 2010 |تمامي حقوق اين وبلاگ متعلق به يک علي مي‌باشد .